Załącznik do zarządzenia nr nr 2/2016

 Dyrektora  Gminnego Ośrodka Kultury

z dnia 4 marca 2016 r.

 

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GMINNEGO OŚRODKA KULTURY W STRZAŁKOWIE

 

 

 

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

 

§ 1

 

 

Gminny Ośrodek Kultury w Strzałkowie zwany dalej GOK działa w oparciu o:

  1. przepisy ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2001 r. nr 13, poz. 123 z późniejszymi zmianami),
  2. postanowienia Statutu Gminnego Ośrodka Kultury w Strzałkowie uchwalonego                            uchwałą nr XXXV/214/05 Rady Gminy Strzałkowo z dnia 29 grudnia 2005 r..

 


§ 2

 

 

  1. Podstawowym zadaniem GOK jest wychowanie, edukacja i upowszechnianie kultury, pozyskanie i przygotowanie społeczności gminnej do aktywnego uczestnictwa w kulturze oraz współtworzenia jej wartości.
  2. Zadania szczegółowe określają § 6 i 7 Statutu GOK.

 

 

 

  1. STRUKTURA ORGANIZACYJNA

 

 

§ 3

 

 

  1. W GOK są utworzone następujące stanowiska pracy:

1.dyrektor,

2.główny księgowy,

3.instruktorzy,

4.pracownicy techniczni.

  1. W strukturach organizacyjnych GOK-u działa Strzałkowski Uniwersytet        Trzeciego Wieku jako komórka organizacyjna.
  2. Zasady działania Strzałkowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku określa Regulamin Strzałkowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Gminnego Ośrodka Kultury w Strzałkowie.
  3. W strukturach GOK działa orkiestra dęta, funkcjonująca pod nazwą „Orkiestra Dęta Gminy Strzałkowo”

 

 

III.ZAKRES ZADAŃ DYREKTORA

 

 

§ 4

 

1.Na czele GOK stoi dyrektor, który zarządza całokształtem działalności i jest za nią odpowiedzialny.

2.Dyrektor reprezentuje GOK na zewnątrz.

3.W czasie nieobecności dyrektora spowodowane urlopem, chorobą lub innymi przyczynami zastępuje go wyznaczony przez dyrektora pracownik, z zastrzeżeniem par.8 pkt.11.

 

§ 5

 

  1. Do zadań merytorycznych dyrektora należy:

1)programowanie i realizowanie działalności w zakresie upowszechniania kultury,

2)współpraca ze szkołami, biblioteką, muzeum regionalnym, stowarzyszeniami kulturalnymi i organizacjami społecznymi w zakresie zadań edukacyjnych,

3)nadzór i odpowiedzialność za reklamę GOK w mediach,

4)odpowiedzialność za organizację i promocję imprez estradowych,

5)przejmowanie obowiązków merytorycznych poszczególnych pracowników, jeżeli zaistnieje taka potrzeba,

6)współpraca z Komisją Oświaty, Kultury, Sportu, Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej Rady Gminy Strzałkowo.

  1. Do zadań administracyjno – organizacyjnych dyrektora należy:

1)opracowywanie planu pracy GOK, przedkładanie go Wójtowi Gminy i ponoszenie odpowiedzialności za jego realizację,

2)rzetelne opracowywanie sprawozdawczości GOK,

3)opracowywanie projektu planu finansowego GOK na dany rok gospodarczy, przedkładanie go Wójtowi Gminy i odpowiedzialność za jego realizację,

4)zatrudnianie i zwalnianie pracowników GOK,

5)opracowywanie zakresów czynności dla pracowników,

6)ponoszenie odpowiedzialności za stan bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przed kradzieżą i zniszczeniem majątku GOK,

7)zaopatrywanie GOK w niezbędny do działalności sprzęt, materiały kancelaryjne i środki czystości,

8)wykonywanie poleceń Wójta Gminy dotyczących działalności GOK.

 

 

 

 

  1. ZAKRES ZADAŃ GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO

 

                                                                      § 6

Do zadań głównego księgowego należy:

  1. prowadzenie spraw finansowych GOK,
  2. prowadzenie spraw kadrowych pracowników GOK,
  3. wykonywanie innych prac zleconych przez dyrektora GOK.

                                                            

  1. INSTRUKTORZY

 

§ 7

 

W GOK zatrudnieni są następujący instruktorzy:

1.do spraw teatralnych,

2.muzyk – akustyk,

3.do spraw sportu i rekreacji.

 

§ 8

 

Instruktor do spraw teatralnych realizuje następujące zadania:

1.prowadzi wg harmonogramu ustalonego z dyrektorem zajęcia teatralne z dziećmi i młodzieżą,

2.organizuje przeglądy, występy teatrów szkolnych, warsztaty teatralne,

3.opiekuje się dziećmi i młodzieżą podczas wyjazdów grup teatralnych GOK poza teren gminy,

4.organizuje konkursy recytatorskie dla dzieci i młodzieży,

5.organizuje działalność grupy śpiewających dzieci, festiwale piosenki dziecięcej i młodzieżowej oraz występy okolicznościowe,

6.prowadzi zajęcia pracowni komputerowej według harmonogramu uzgodnionego z dyrektorem,

7.uczestniczy w naradach i szkoleniach organizowanych przez instytucje metodyczne,

8.prowadzi dziennik zajęć, który przedkłada do kontroli dyrektora do 20-go każdego miesiąca, co stanowi podstawę do rozliczenia efektywnego czasu pracy,

9.ponosi współodpowiedzialność za wykorzystywany sprzęt GOK,

10.wykonuje inne, nie wynikające z zakresu czynności, zadania zlecone przez dyrektora GOK,

11.zastępuje dyrektora podczas jego nieobecności.

 

§ 9

 

Do zakresu działania instruktora do spraw sportu i rekreacji należy:

1.prowadzenie zajęć sportowo – rekreacyjnych z dziećmi i młodzieżą według harmonogramu ustalonego z dyrektorem,

2.organizowanie imprez sportowo – rekreacyjnych i turystycznych,

3.sprawowanie opieki nad dziećmi i młodzieżą uczestniczącymi w imprezach sportowo – rekreacyjnych podczas wyjazdów poza teren gminy,

4.bieżące prowadzenie dziennika zajęć, który przedkładany jest do kontroli dyrektora do 20-go każdego miesiąca, co stanowi podstawę do zaliczenia efektywnego czasu pracy,

5.ponoszenie współodpowiedzialności za wykorzystywany sprzęt GOK, wykonywanie innych, nie wynikających z zakresu czynności zadań zleconych przez dyrektora GOK.

 

§ 10

 

Muzyk – akustyk realizuje następujące zadania:

1.prowadzi zajęcia muzyczne z dziećmi i młodzieżą i dorosłymi zgodnie z harmonogramem ustalonym z dyrektorem,

2.organizuje koncerty i występy zespołów muzycznych,

3.opiekuje się sprzętem GOK i ponosi za niego współodpowiedzialność materialną,

4.uczestniczy we wszystkich działaniach teatralnych, muzycznych i filmowych GOK, podczas których niezbędne jest wykorzystanie sprzętu nagłaśniającego,

5.prowadzi na bieżąco dziennik, który do 10 – go każdego miesiąca przedkłada dyrektorowi do kontroli, co stanowi podstawę do rozliczenia czasu efektywnej pracy,

6.wykonuje obowiązki kasjera GOK,

7.wykonuje inne, nie wynikające z zakresu czynności zadania zlecone przez dyrektora GOK

 

 

  1. PRACOWNICY TECHNICZNI

 

§ 11

 

Do pracowników technicznych zalicza się sprzątaczkę.

 

§ 12

 

Do zakresu czynności sprzątaczki należy:

1.sprzątanie i utrzymywanie w należytej czystości wszystkich pomieszczeń GOK,

2.wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora GOK.

 

 

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 13

 

W celu rozszerzenia zakresu swej działalności GOK zatrudnia w miarę potrzeby na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło dodatkowych instruktorów, np. dyrygenta chóru, instruktora prowadzącego kursy komputerowe oraz języków obcych, plastyka, instruktora prowadzącego zajęcia taneczne i studio piosenki.

 

§ 14

 

Organizację i porządek w procesie pracy w GOK oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników określa regulamin pracy.

 

 

 

 

InformacjeInformacje:

Liczba wyświetleń: 1840

Utworzono dnia: 04.03.2014

Dokument wprowadził:
Admin

Dokument opublikował:
Administrator główny

Historia publikacjiHistoria publikacji:

16.05.2016, Administrator główny:

Edycja zakładki Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Kultury